Sinds de oprichting in 1920 is Merba uitgegroeid tot een industriële koekjesfabrikant met een sterke focus op innovatie. De fabriek groeide van 5000 vierkante meter in 1979 naar 50.000 vierkante meter in 2010. De afgelopen 30 jaar heeft Merba de productiecapaciteit vergroot en verschillende nieuwe producten op de wereldmarkt geïntroduceerd. Ondanks de groei is Merba nooit zijn missie vergeten: Het produceren van hoogwaardige koekproducten met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
De sleutel tot het succes van Merba in een zeer competitieve markt ligt in het opleiden van hun medewerkers, het omarmen van nieuwe technologieën, en het slim inzetten van automatisering. Dit stelt hen in staat om zowel effectief als efficiënt te zijn, waardoor ze een sterke en blijvende positie weten te behouden. Op deze manier kan Merba hoge kwaliteitsnormen handhaven voor hun producten en productieprocessen, en tegelijkertijd betaalbare prijzen kunnen aanbieden.