Elementor #5926

Cardgate

Onze missie: het vinden van een Customer Support Medewerker

Sollicitanten
1
Weken campagne
1
Sollicitanten op gesprek
1
persoon aangenomen
2

Wie had onze hulp nodig?

CardGate was op zoek naar een Customer Support Medewerker die zich zou gaan aansluiten bij het gezellige, hechte team in Oss. De organisatie biedt toonaangevende betaaloplossingen zoals iDeal, PayPal, Apple Pay en Google Pay voor diverse partners wereldwijd.

Wat zocht de klant precies?

CardGate was op zoek naar iemand die klantvriendelijk is, een zelfstarter en iemand die op sociaal gebied goed zou matchen met het team. De Customer Support Medewerker zal toezien op het begeleiden van klanten tijdens het acceptatieproces en het beantwoorden en opvolgen van vragen van klanten en consumenten. Daarnaast zou deze persoon ondersteuning gaan bieden en advies gaan geven aan andere afdelingen (Sales, Compliance en Risk).

Hoe zag een ideale kandidaat eruit?

– Enkele jaren ervaring in een servicegerichte functie
– Goede communicatieve vaardigheden en empathisch vermogen
– Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift, Duits is een pré.

  •  

Hoe hebben we het aangepakt?

Stap 1: Vacaturecampagne

Als eerste hebben we de vacature uitgezet op de website. Samen met CardGate hebben wij gekeken naar hoe wij deze rol het beste kunnen vertegenwoordigen en presenteren. Natuurlijk werken we al een aantal jaar samen met Cardgate en bij elke nieuwe vacature gaan we ook langs op locatie om deze zo goed mogelijk in kaart te brengen. Met input vanuit Cardgate wordt de vacature geschreven om zo de juiste kandidaat aan te trekken. De rol was eerst meer richting sales support gericht, deze is uiteindelijk aangepast naar een customer support rol.

Stap 2: Social Media

Vervolgens hebben wij diverse betaalde advertentiecampagnes gedraaid op Social Media. Hierbij hebben wij gebruikgemaakt van het platform Meta (Instagram en Facebook) om de advertenties op uit te zetten. Via deze weg genereren wij een aanzienlijk aantal bezoekers naar de vacature op de website. De sollicitanten die wij ontvangen vanuit de advertentiecampagnes volgen wij vervolgens op. 

Stap 3: Opvolgen

Recruitment Consultant Jeffrey heeft de binnengekomen kandidaten opgevangen, gescreened en passende kandidaten voorgesteld aan onze klant CardGate. Er is een Customer Support Medewerker aangenomen die perfect binnen het profiel paste. Een aantal weken nadat de campagne startte, zou ze aan de slag gaan. Helaas had deze kandidaat een andere uitdaging gevonden in de tussentijd. Hierna is de rol iets aangepast en is door sterke sourcing snel een juiste match gevonden met een nieuwe kandidaat. Die op sociaal vlak perfect aansluit binnen het team.
“We beschouwen het team van Hupp als collega’s die daadwerkelijk met ons meedenken om ons geweldige team uit te breiden met collega’s die goed bij ons passen. Samen hebben we een campagne gelanceerd, vervolgens de resultaten geanalyseerd en geleerd voor toekomstige inspanningen. Ze hebben ons de essentie van conversie bijgebracht en hoe we onze materialen daarop kunnen afstemmen. Op die manier werd de campagne echt van ons. Hupp heeft ons een kijkje gegeven in werving en adverteren en wij konden precies vertellen wat we nodig hadden voor onze teamuitbreiding. We hebben samen gejuicht toen het begon te werken: we kregen de views en reacties waarop we hoopten. En het resultaat mag er zijn. Uiteindelijk hebben we niet alleen de persoon gevonden naar wie we op zoek waren, maar we hebben zelfs een tweede sollicitant kunnen plaatsen in een ander team! Beiden zijn al begonnen en we zijn nog altijd enthousiast.” 

Oscar Thomas

Manager business line integration - inqdo

Zij gingen je voor

Onze partners

Wordt het volgende succesverhaal die van jou?