Cardgate
Onze missie: het vinden van een Customer Support Medewerker
Wie had onze hulp nodig?
CardGate was op zoek naar een Customer Support Medewerker die zich zou gaan aansluiten bij het gezellige, hechte team in Oss. De organisatie biedt toonaangevende betaaloplossingen zoals iDeal, PayPal, Apple Pay en Google Pay voor diverse partners wereldwijd.
Wat zocht de klant precies?
CardGate was op zoek naar iemand die klantvriendelijk is, een zelfstarter en iemand die op sociaal gebied goed zou matchen met het team. De Customer Support Medewerker zal toezien op het begeleiden van klanten tijdens het acceptatieproces en het beantwoorden en opvolgen van vragen van klanten en consumenten. Daarnaast zou deze persoon ondersteuning gaan bieden en advies gaan geven aan andere afdelingen (Sales, Compliance en Risk).
Hoe zag een ideale kandidaat eruit?
– Enkele jaren ervaring in een servicegerichte functie
– Goede communicatieve vaardigheden en empathisch vermogen
– Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift, Duits is een pré.
Hoe hebben we het aangepakt?
Stap 1: Vacaturecampagne
Als eerste hebben we de vacature uitgezet op de website. Samen met CardGate hebben wij gekeken naar hoe wij deze rol het beste kunnen vertegenwoordigen en presenteren. Natuurlijk werken we al een aantal jaar samen met Cardgate en bij elke nieuwe vacature gaan we ook langs op locatie om deze zo goed mogelijk in kaart te brengen. Met input vanuit Cardgate wordt de vacature geschreven om zo de juiste kandidaat aan te trekken. De rol was eerst meer richting sales support gericht, deze is uiteindelijk aangepast naar een customer support rol.
![](https://www.hupp-it.nl/wp-content/uploads/2024/03/Ontwerp-zonder-titel-2024-03-28T163915.981.png)
![](https://www.hupp-it.nl/wp-content/uploads/2024/03/Ontwerp-zonder-titel-2024-03-28T163534.186.png)
Stap 2: Social Media
Vervolgens hebben wij diverse betaalde advertentiecampagnes gedraaid op Social Media. Hierbij hebben wij gebruikgemaakt van het platform Meta (Instagram en Facebook) om de advertenties op uit te zetten. Via deze weg genereren wij een aanzienlijk aantal bezoekers naar de vacature op de website. De sollicitanten die wij ontvangen vanuit de advertentiecampagnes volgen wij vervolgens op.
Stap 3: Opvolgen
Recruitment Consultant Jeffrey heeft de binnengekomen kandidaten opgevangen, gescreened en passende kandidaten voorgesteld aan onze klant CardGate. Er is een Customer Support Medewerker aangenomen die perfect binnen het profiel paste. Een aantal weken nadat de campagne startte, zou ze aan de slag gaan. Helaas had deze kandidaat een andere uitdaging gevonden in de tussentijd. Hierna is de rol iets aangepast en is door sterke sourcing snel een juiste match gevonden met een nieuwe kandidaat. Die op sociaal vlak perfect aansluit binnen het team.
![](https://www.hupp-it.nl/wp-content/uploads/2024/02/Ontwerp-zonder-titel-2024-02-05T152424.904.png)
![](https://www.hupp-it.nl/wp-content/uploads/2024/01/Ontwerp-zonder-titel-99.png)